woensdag 22 september 2010

#60

Hey mensen ik heb even wat advies en hulp nodig! Hier komt het, ik ben bezig met deze trappelzak maken van Phildar maar nu ben ik deze niet aan het breien maar aan het haken, dat gaat verder allemaal goed. Maar wat ik dus wou weten dit is de eerste keer dat ik een soort van deken haak en nu heb ik dus een hele hoop touwtjes aan de zijkant jaaa kan iemand mij uitleggen of een link sturen van een site hoe ik deze het beste af kan werken. Dat was nummer 1. Nou komt nummer 2. Aan de zijkant zitten knopen dat is natuurlijk heel mooi maar is dit wel zo verstandig bij een baby want stel je eens voor dat er een knoop los raakt of nou je weet wel wat ik bedoel. Nou misschien touwtjes dan hmm nee ook dit is niet echt een optie dacht ik dan weer. Wat denken jullie toch maar met knopen doen misschien drukkers of een rits maar ja hoe krijg ik die daar ooit aan vast gemaakt. Tips en advies zijn zeer welkom!

Hier de voorbeeld foto's van de trappelzak.


20 opmerkingen:

  1. k kan je niet helpen
    maar wat is die mooooooooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen idee, maar wat een prachtige trappelzak!
    Kun je niet drukkers gebruiken? Dat doen ze ook op rompertjes denk ik dan.. Ja of een rits inzetten, maar dan moet je dat denk ik helemaal met de hand doen in een haakwerk? U ziet..hier spreekt een naaister ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg!!Hij is prachtig.........nooit aan gedacht om er een te breien.....
    Ik heb ze wel gehaakt en....van stof gemaakt....kijk maar op mijn blog cinderella-creative-wereld.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Caet...ik kan je ook niet verder helpen... maar wat een lieve trappelzak. Als ik ooit zover ben, ga ik die ook proberen te maken! Suc6! Ik ga weer verder met mijn blog (hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt lady's voor de reactie's. Ik ga mijn schoonmoeder vragen of ze er misschien een voering in kan maken (zij is wat handiger met de naaimachine dan ik) En dan wil ik kijken of ik er drukknoopjes in kan zetten.
    Liefs Kaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En misschien dat ik toch eens een poging ga wagen om te gaan breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke trappelzak, ben erg benieuwd hoe jou gehaakte variant er uit gaat zien.
    Ik denk dat de knoopjes niet veel kwaad kunnen, mits je ze extra stevig vast zet, maar ik begrijp jou angst wel hoor....succes ermee en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ons Lotje kreeg deze zak als geboortecadeautje van mijn schoonzus. de knopen zijn niet losgekomen, en die is toch wel intensief gebruikt. ik vond het alleen nogal grote gaten tussen de knopen, dus ik zou er meer knopen opzetten dan in het voorbeeld. je kan hem ook voeren met stof en er dan drukknopen op zetten of een rits?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WAAAAT een schatje! Oh, die is echt heel mooi! Ben benieuwd naar je foto's :)
    * Kruipt gauw nog even achter de naaimachine, 't is nog geen bedtijd *

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan je niet helpen,
    maar het is supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb geen idee, maar wat een leuk ding!<33

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als de touwtjes echt alleen maar aan de zijkant zitten zou je eraan kunnen denken om er een extra randje langs te haken waarbij je alle losse endjes ertussen haakt. Begrijp je wat ik bedoel? Ik ben zelf net begonnen een sprei te haken en heb het nu voor elkaar om alles weg/mee te haken Op het laatste afhechtinkje na. Ik ben beter in doen dan in uitleggen geloof ik. Succces!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi zeg!
    misschien dat ik een poging kan doen om te helpen met de draadjes :) die hecht / knoop je af en 'steek' je gewoon tussen je steken door. (kijk maar: http://www.youtube.com/watch?v=cqLlv9Z1VOA)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooooo wat lief! Wat een super ding! Kan geen advies geven dan alleen de volgende: Zet em op!
    Groetjes Smoek

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige trappelzak!

    Ik gebruik voor de draak;
    Saskiagaren van de Wibra (de groene), Roma van scheepjes (de gele) en acrylgaren van de Zeeman (de blauwe). En ik gebruik haaknaald 3,5.

    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi, en wellicht lekker warm, zo'n gehaakte of gebreide trappelzak.
    In een poging om je te helpen:
    antwoord op vraag 1: ik zou de draadjes gewoon met een grote maasnaald één voor één aan de omgekeerde kant via meerdere steken in de juiste kleurstroken door trekken, of om enkele steken in de zelfde kleur innaaien. Zoals bij elk ander haakwerkje dus.
    antwoord op vraag 2: persoonlijk vind ik knopen voor zo'n klein hummeltje wel hard. Zou het niet te verhelpen zijn met stukjes biaisband/stof op regelmatige afstand aan de binnenkant van de voorkant vast te maken en telkens een stukje te laten uitsteken waarop je velcro (vb van die kleine rondjes) vastmaakt. En dan aan de andere binnenkant van de achterkant van de trappelzak op de overeenstemmende hoogtes en afstanden de andere stukjes velcro ? Heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar zou dat niet lukken ? De velcro is dan niet zichtbaar aan de buitenkant maar maakt wel mooi dicht langs de binnenkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Is er ook een patroon van de trappelzak?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit is een gebreide versie en heb ik zelf geen patroon van.
    Heb deze ongeveer nagehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen