zaterdag 1 januari 2011

#83

Vraag om raad... zoals jullie misschien al mee gekregen hebben ben ik bezig met het opstarten van een website, nou heb ik deze bijna klaar maar ik twijfel nog over de achtergrond sfeer en wou jullie vragen om advies het gaat er om zal ik deze juist heel donker zwart achtig maken of juist wit en helder.  Omdat ik een beetje een perfectionist ben wil ik het allemaal natuurlijk "goed" doen maar het nadeel heb ik dus dat het eigenlijk nooit "goed genoeg"is. Maar misschien met jullie advies dat ik er wel uit kom.

8 opmerkingen:

  1. Hoi,
    ik zou een lichte achtergrond gebruiken voor je website. Toen ik nog webdesign had op school, leerden we ook dat een lichtere achtergrond beter is, omdat het contrast met de kleur van de letters dan groter is. Ik vind sites met een lichte achtergrond er altijd mooier en professioneler uitzien. En op sommige computers kan je sites met een lichte achtergrond sneller laden dan sites met een donkere achtergrond. Hopelijk ben je hier iets mee.

    Groetjes en nog een gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou kiezen voor wit en helder! Het krijgt dan direct een fris uiterlijk en ik denk dat je producten ook beter uitkomen en verkopen....veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pooeee...je moet goed denken over wat voor een sfeer je wilt neerzetten met je website. Donker kan heel klassiek of stijlvol overkomen, maar een verkeerd lettertype of kleur-lettertype kan dat dan ook weer verpesten. Licht gekleurd kan weer heel fris overkomen, maar ook wel stijlvol. Als je website laag drempelig wilt houden, zou ik het niet te stijlvol of klassiek maken. Iedereen moet zich in jouw website terug kunnen vinden. Zich kunnen identificeren. Nou suc6! Ik ben benieuwd hoe je site wordt, maar het wordt vast heel mooi! Daag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vooral niet te druk vaardoor de aandacht gaat naar de items die anadacht nodig hebben .
    Maar de sfeer hangt af van wat je zelf wil hé : sober en elegant, of vrolijk en speels, of dramatisch ...
    mogelijkheden zat

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig nieuwjaar!!
    Ik ben zo benieuwd naar je eigen website!!!
    Ik zou ook gaan voor lichtere kleuren, hoewel ik donker ook wel mooi vind hoor!
    Je moet kiezen wat je zelf het mooiste vind!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik zou kiezen voor een lichte achtergrond hoewel een donkere met kleurijke accenten ook wel mooi is. maar met een lichte ben je zeker dat het niet te gothic -niets tegen gothic trouwens- overkomt.

    liefs sitske x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blogger heeft heel veel verschillende achtergronden die je eenvoudig toe kunt passen op je blog. Je kunt daar ook per onderdeel de kleuren veranderen en kijken hoe dat staat en eventueel heel gemakkelijk weer veranderen. Succes! groeten Petra en een creatief 2011 gewenst!
    www.nofliknifelje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou zelf denk ik kiezen voor wit maar ja ik weet verer niet hoe de rest va jouw site er uitziet dus wie weet past daar juist wel weer zwart goed bij!

    BeantwoordenVerwijderen